Zalety i właściwości olejków konopnych CBD

CBD to skrót od kannabidiolu, jednego z wielu kannabinoidów lub związków chemicznych występujących w marihuanie i konopiach. Wydaje się, że produkty CBD są obecnie na ustach coraz to większej ilości osób. Co więcej, ciągle rośnie liczba tych którzy wykorzystują go jako alternatywę dla dolegliwości bólowych, niepokoju, bezsenność i nie tylko.

Lista problemów zdrowotnych, na które może pomóc CBD jest na tyle długa, że z pewnością nie uda nam się wymienić tutaj wszystkiego. Lekarze stwierdzili, że kannabinoid CBD pozyskiwany z konopi jest w stanie pomagać przy leczeniu schorzeń tj.:

● stwardnienie rozsiane
● reumatoidalne zapalenie stawów
● zaburzenia ruchu (dyskineza)
● epilepsja
● wieńcowa choroba serca
● nieswoiste zapalenie jelit

CBD łagodzi również bóle chroniczne oraz stany zapalne i autoimmunologiczne. Olejek konopny powszechnie stosuje się w przypadku leczenia łuszczycy – choroby skóry, której podłoża należy upatrywać właśnie w układzie immunologicznym. Stosowanie CBD na skórę, włosy i paznokcie pomaga wzmocnić ich ogólną kondycję, dlatego olejek konopny cieszy się również szerokim spektrum zastosowań w kosmetologii. Korzystny wpływ CBD stwierdzono także u osób wychodzących z uzależnień czy tych borykających się z chorobami społeczno-psychicznymi. CBD jest w stanie leczyć depresję, lęki, uzależnienie od alkoholu, papierosów, czy środków opioidowych.

Wszystkie kannabinoidy działają na podobnej zasadzie – to grupa molekuł, które wpływają na receptory mózgu. Warto jednak zaznaczyć, że THC powoduje działanie psychotyczne, co potocznie określamy uczuciem “haju”. CBD ma z kolei działanie antypsychotyczne, podczas jego stosowania, nie występują żadne efekty uboczne! Warto zaznaczyć, że kannabinoid oferuje przy tym wszystkie inne właściwości medyczne, z których znane są Konopie Indyjskie.

CBD występuje w róznych formach. Najpopularniejszy to olejki – suplementy diety. Można przyjmować je bezpośrednio na skórę, włosy, paznokcie lub doustnie (zakrapiać pod język lub dodawać do potraw) – wszystko zależy od powodów stosowania. CBD występuje również w suszu z roślin konopi, który można umieszczać w tzw. waporyzatorze. W tym przypadku oprócz względów stricte zdrowotnych dochodzą również te relaksacyjne – aromatyczny susz z odmian tj. Green Candy, Bubble Gum, czy Jack Herrer to doskonały pomysł na chwilę odpoczynku wśród błogiego smaku i zapachu marihuany.

Porada Zielonego Kota

Regularne uprawianie ćwiczeń – spacery, jazda na rowerze, rolki, bieganie – zapobiega gromadzeniu się tkanki tłuszczowej i nadwadze. Podczas ćwiczeń fizycznych krew szybciej płynie w naczyniach krwionośnych, dzięki czemu tkanki są lepiej ukrwione oraz dotlenione. Ponadto wydzielają się hormony szczęścia – endorfiny, serotonina, które poprawiają nastrój.

Jeżeli ktoś nie ma czasu na regularne uprawianie ćwiczeń, powinien zwiększyć swoją aktywność, podczas urlopu. Zamiast wylegiwania się cały dzień na plaży warto wybrać się w góry. Podczas wspinaczek pracują wszystkie partie mięśni oraz kształtuje się sylwetka.

Z tłuszczu pokarmowego powinno pochodzić 20 – 35% dziennego zapotrzebowania energii. Nasycone kwasy tłuszczowe powinny dostarczać poniżej 10% całej energii, a kwasy wielonienasycone – w granicach 6 – 10%. Dlatego z produktów zwierzęcych wybieraj te o najmniejszej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych (drób spożywaj kilka razy w tygodniu, a chude mięso czerwone – kilka razy w miesiącu).

Tłuszcze pochodzenia zwierzęcego zastępuj roślinnymi. Spożywaj olej rzepakowy i oliwę z oliwek, ale w niewielkich ilościach – ok. dwie porcje dziennie (jedna porcja to 15 g oleju lub 30 g margaryny), ponieważ są one źródłem jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

Podczas tworzenia codziennego jadłospisu pamiętaj, że tłuszcze są spożywane zarówno w formie „widocznej” (masło, olej, margaryna, smalec, tłuszcz przy mięsie czy wędlinach), jak i w potrawach i produktach, takich jak mięso, sery, wyroby cukiernicze.

Ograniczenie spożycia tłuszczów, zwłaszcza zwierzęcych, i produktów obfitujących w cholesterol jest warunkiem profilaktyki chorób układu krążenia, ma również istotne znaczenie w zapobieganiu i leczeniu otyłości. Pamiętaj, że tłuszcz jest najbardziej kalorycznym składnikiem pokarmowym: 1 g tłuszczu dostarcza 9 kcal, a 1 g białka czy węglowodanów – 4 kcal.

Unikaj potraw smażonych lub pieczonych w tradycyjny sposób – zawierają wysoką zawartość tłuszczów stosowanych do ich przygotowania. Możesz piec w folii aluminiowej, w rękawie, na grillu, gotować (również na parze) lub dusić bez uprzedniego obsmażania. Nie doprawiaj potraw zasmażkami, śmietaną i mąką. Zrezygnuj ze spożywania dań typu fast food.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *