Zalety i właściwości olejków konopnych CBD

CBD to skrót od kannabidiolu, jednego z wielu kannabinoidów lub związków chemicznych występujących w marihuanie i konopiach. Wydaje się, że produkty CBD są obecnie na ustach coraz to większej ilości osób. Co więcej, ciągle rośnie liczba tych którzy wykorzystują go jako alternatywę dla dolegliwości bólowych, niepokoju, bezsenność i nie tylko.

Lista problemów zdrowotnych, na które może pomóc CBD jest na tyle długa, że z pewnością nie uda nam się wymienić tutaj wszystkiego. Lekarze stwierdzili, że kannabinoid CBD pozyskiwany z konopi jest w stanie pomagać przy leczeniu schorzeń tj.:

● stwardnienie rozsiane
● reumatoidalne zapalenie stawów
● zaburzenia ruchu (dyskineza)
● epilepsja
● wieńcowa choroba serca
● nieswoiste zapalenie jelit

CBD łagodzi również bóle chroniczne oraz stany zapalne i autoimmunologiczne. Olejek konopny powszechnie stosuje się w przypadku leczenia łuszczycy – choroby skóry, której podłoża należy upatrywać właśnie w układzie immunologicznym. Stosowanie CBD na skórę, włosy i paznokcie pomaga wzmocnić ich ogólną kondycję, dlatego olejek konopny cieszy się również szerokim spektrum zastosowań w kosmetologii. Korzystny wpływ CBD stwierdzono także u osób wychodzących z uzależnień czy tych borykających się z chorobami społeczno-psychicznymi. CBD jest w stanie leczyć depresję, lęki, uzależnienie od alkoholu, papierosów, czy środków opioidowych.

Wszystkie kannabinoidy działają na podobnej zasadzie – to grupa molekuł, które wpływają na receptory mózgu. Warto jednak zaznaczyć, że THC powoduje działanie psychotyczne, co potocznie określamy uczuciem “haju”. CBD ma z kolei działanie antypsychotyczne, podczas jego stosowania, nie występują żadne efekty uboczne! Warto zaznaczyć, że kannabinoid oferuje przy tym wszystkie inne właściwości medyczne, z których znane są Konopie Indyjskie.

CBD występuje w róznych formach. Najpopularniejszy to olejki – suplementy diety. Można przyjmować je bezpośrednio na skórę, włosy, paznokcie lub doustnie (zakrapiać pod język lub dodawać do potraw) – wszystko zależy od powodów stosowania. CBD występuje również w suszu z roślin konopi, który można umieszczać w tzw. waporyzatorze. W tym przypadku oprócz względów stricte zdrowotnych dochodzą również te relaksacyjne – aromatyczny susz z odmian tj. Green Candy, Bubble Gum, czy Jack Herrer to doskonały pomysł na chwilę odpoczynku wśród błogiego smaku i zapachu marihuany.

Porada Zielonego Kota

Prawidłowe odżywianie i aktywność fizyczna zapobiegają nadwadze, otyłości i innym przewlekłym żywieniowozależnym chorobom niezakaźnym, takim jak choroby układu sercowo-naczyniowego, cukrzyca, osteoporoza czy nowotwory. Zdrowy styl życia to przede wszystkim częste spożywanie warzyw i owoców, wybieranie tłuszczów pochodzenia roślinnego zamiast tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, ograniczenie spożycia soli, niepalenie tytoniu, a także większa aktywność fizyczna.

Produkty zbożowe dostarczają węglowodanów złożonych, błonnika pokarmowego oraz białka roślinnego. Są również źródłem składników mineralnych takich jak żelazo, miedź, magnez, cynk, potas i fosfor oraz witamin, przede wszystkim z grupy B oraz witaminę E. Wartość żywieniowa produktów zbożowych jest uzależniona od stopnia przemiału ziarna, w trakcie którego usuwane są zewnętrzne części bogate w składniki odżywcze. Większą zawartość witamin, składników mineralnych oraz błonnika pokarmowego mają grube kasze i pieczywo razowe.

Warzywa i owoce są źródłem antyoksydantów, włókna pokarmowego, cennych witamin (zwłaszcza witaminy C oraz B-karotenu). Dostarczają organizmowi kwas foliowy, wapń, potas, magnez i sód. Zawarta w owocach i warzywach nierozpuszczalna oraz nieulegająca trawieniu w przewodzie pokarmowym frakcja błonnika reguluje jego perystaltykę, zapobiegając zaparciom. Błonnik korzystnie wpływa również na stężenie cholesterolu i glukozy we krwi. Owoce zawierają dużo cukrów prostych, dlatego warto spożywać więcej warzyw: sałatę, szpinak, cykorię, pomidory, rzodkiewki, ogórki, selera naciowego, kapustę (zwłaszcza pekińską), brokuły, kalafiora, cukinię, kabaczka, bakłażana, fasolkę szparagową, szparagi.

Mleko i przetwory mleczne to główne źródła wapnia w diecie. Dostarczają białko o wysokiej wartości biologicznej, witaminy z grupy B (głównie B2), witaminy A i D oraz składniki mineralne: magnez, potas i cynk.

Tłuszcz mleczny zawiera nasycone kwasy, dlatego warto wybierać mleko i jego przetwory o obniżonej zawartości tłuszczu. Nasycone kwasy tłuszczowe występujące głównie w tłuszczach pochodzenia zwierzęcego, zwiększają stężenie cholesterolu w surowicy krwi. To zwiększa ryzyko rozwoju miażdżycy i chorób układu sercowo-naczyniowego.

Mleko odtłuszczone nie zawiera witaminy A i D, natomiast ilość wapnia, witaminy B2 i białka się nie zmienia.

Stosowanie używek wpływa negatywnie na zdrowie. Podczas palenia papierosów generowane jest mnóstwo wolnych rodników, które uszkadzają tkanki komórki, przyśpieszają proces starzenia się organizmu oraz powodują nowotwory (jamy ustnej, żołądka, pęcherza). Z kolei alkohol jest bardziej kaloryczny (1 g = 7 kcal) od węglowodanów i białek. Picie alkoholu, zwłaszcza piwa, do którego zazwyczaj spożywamy słone paluszki, orzeszki czy chipsy, sprzyja nadwadze i otyłości oraz nadciśnieniu tętniczemu.

Spośród alkoholi korzystny wpływ na zdrowie wykazuje czerwone wino gronowe, które jest źródłem polifenoli (resweratrol). Polifenole korzystnie wpływają na układ krążenia – zapobiegają rozwojowi miażdżycy i chronią przed zawałem. Jednakże nie powinno spożywać się więcej niż jednej lampki wina w ciągu dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *