Sztuka dobierania zasłon do pomieszczeń

Jak dobrać zasłony?

Wykonane z jakościowych tkanin i dopasowane do wnętrza zasłony sprawiają, że pomieszczenia nabierają przytulności i klimatu. Oczywiście przysłaniamy okna nie tylko dlatego, by pokój zyskał na wyglądzie, w grę wchodzą także względy praktyczne. Jeszcze zanim wybierzesz tekstylia do swojego domu lub mieszkania, zastanów się, jaką funkcję mają spełniać. Czy zależy Ci jedynie na efekcie dekoracyjnym, a może chcesz ograniczyć oślepiające Cię promienie słońca? A może w grę wchodzą irytujące spojrzenia sąsiadów? Kolejnym ważnym zagadnieniem, na które musisz zwrócić uwagę jest typ pomieszczenia, w którym chcesz zawiesić zasłony. Jeśli ma to być mały pokój, nie powinny być to grube i ciemne materiały, które przytłoczyłyby wnętrze. Lepszym wyborem w tej sytuacji byłyby lekkie i zwiewne tekstylia. Pamiętaj, że z pomocą zasłon i firanek jesteś w stanie zlikwidować pewne mankamenty pomieszczenia jak jego kształt czy rozmiar (mowa oczywiście o zmianach optycznych nie w metrażu). I kolejną sprawą jest styl w Twoim domu. Tekstylia są jego dopełnieniem, zatem powinny korespondować z estetyką pomieszczenia oraz z jego przeznaczeniem – wiadomo, że inne zasłony nadają się do sypialni, a inne do salonu.

Jak wieszać zasłony?

Jeśli chcesz, by zasłony wydłużyły optycznie pomieszczenie, dobierz takie, które kończą się 2-3 cm od podłogi. Gdy zależy Ci na wprowadzeniu do wnętrz elegancji, dodaj do długości tekstyliów 5 cm. Możesz również wprowadzić do wnętrz odrobinę romantyzmu wieszając zasłony o 20 lub 30 cm dłuższe. Istotny jest również sposób mocowania zasłon – w zależności od ich fasonu, możesz zawiesić je z pomocą taśmy wszytej w górną częścią materiału, przypiąć je na żabkach czy zawiesić na szelkach.

Zasłony – jak mierzyć?

Kluczem do sukcesu jest odpowiednie wymierzenie okna oraz karniszy – ich długości i szerokości. Zwróć uwagę na to, że długość firan i zasłon mierzona jest od miejsca umocowania na karniszu haczyków lub żabek, a nie od punktu jego zawieszenia. Istotny jest również sposób zakładania zasłon – jeśli zależy Ci na luźnych falach, szerokość tkaniny powinna być 2, a nawet 2,5 razy dłuższa niż szerokość okna.

Zasłony – z jakiego materiału?

Jak zostało to już wcześniej zaznaczone, kupno zasłon muszą poprzedzić nasze małe rozważania na temat tego, czego oczekujemy i jaką rolę w pokoju będą spełniać tekstylia. Asortyment zasłon na rynku jest naprawdę duży, co pozwala na dokonanie takiego zakupu, który spełni wszystkie Twoje oczekiwania. Jeśli zależy Ci na ograniczeniu światła w pomieszczeniu, wybierz gęsto plecione tkaniny, które nie przepuszczą promieni słonecznych. Sprawdzą się one w sypialniach i pokojach z oknami wychodzącymi na południe lub zachód. Jeśli szukasz dekoracji na okna skierowane do północy, szukaj cienkich, jasnych zasłon, które nie będą barierą dla naturalnego światła. Odpowiednio dobrane do wnętrza zasłony mogą nadać mu charakteru i stanowią idealne wykończenie. Tekstylia wprowadzają do pomieszczeń powiew świeżości i można z ich niewielką pomocą zyskać całkiem nowy efekt.

Artykuł ze strony sklepu internetowego firanki.pl oferującego m.in: firanki do sypialni, zasłony zaciemniające, obrusy szyte na wymiar i pościel satyno bawełnianą.

Źródło: firanki.pl/blog/odkryj-sekrety-idealnie-dobranych-zaslon-b13.html

Porada Zielonego Kota

Jednym z najważniejszych elementów zdrowego stylu życia jest odpowiednio zbilansowana dieta. Według specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia, należy spożywać produkty z różnych grup żywności, tzn. dbać o urozmaicenie posiłków, tak aby codziennie dostarczyć organizmowi wszystkich potrzebnych mu składników odżywczych – białek, węglowodanów, tłuszczów, a także witamin i składników mineralnych.

Według specjalistów to produkty zbożowe powinny być głównym źródłem energii. Mleko i produkty mleczne również powinny być stałym elementem codziennej diety. Nie może w niej zabraknąć także warzyw i owoców. Poza tym mięso należy spożywać z umiarem – najlepiej zastępować je rybami i roślinami strączkowymi.

Specjaliści zalecają, by ograniczyć spożycie soli oraz tłuszczów, zwłaszcza zwierzęcych, a także unikać cukru i słodyczy. Komponując codzienny jadłospis, najlepiej kierować się informacjami zawartymi w Piramidzie Zdrowego Żywienia, pamiętając, że należy spożywać 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu (co 3-4 godziny).

Z tłuszczu pokarmowego powinno pochodzić 20 – 35% dziennego zapotrzebowania energii. Nasycone kwasy tłuszczowe powinny dostarczać poniżej 10% całej energii, a kwasy wielonienasycone – w granicach 6 – 10%. Dlatego z produktów zwierzęcych wybieraj te o najmniejszej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych (drób spożywaj kilka razy w tygodniu, a chude mięso czerwone – kilka razy w miesiącu).

Tłuszcze pochodzenia zwierzęcego zastępuj roślinnymi. Spożywaj olej rzepakowy i oliwę z oliwek, ale w niewielkich ilościach – ok. dwie porcje dziennie (jedna porcja to 15 g oleju lub 30 g margaryny), ponieważ są one źródłem jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

Podczas tworzenia codziennego jadłospisu pamiętaj, że tłuszcze są spożywane zarówno w formie „widocznej” (masło, olej, margaryna, smalec, tłuszcz przy mięsie czy wędlinach), jak i w potrawach i produktach, takich jak mięso, sery, wyroby cukiernicze.

Ograniczenie spożycia tłuszczów, zwłaszcza zwierzęcych, i produktów obfitujących w cholesterol jest warunkiem profilaktyki chorób układu krążenia, ma również istotne znaczenie w zapobieganiu i leczeniu otyłości. Pamiętaj, że tłuszcz jest najbardziej kalorycznym składnikiem pokarmowym: 1 g tłuszczu dostarcza 9 kcal, a 1 g białka czy węglowodanów – 4 kcal.

Unikaj potraw smażonych lub pieczonych w tradycyjny sposób – zawierają wysoką zawartość tłuszczów stosowanych do ich przygotowania. Możesz piec w folii aluminiowej, w rękawie, na grillu, gotować (również na parze) lub dusić bez uprzedniego obsmażania. Nie doprawiaj potraw zasmażkami, śmietaną i mąką. Zrezygnuj ze spożywania dań typu fast food.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.